Journal: | Investigación en educación médica |
Database: | PERIÓDICA |
System number: | 000382803 |
ISSN: | 2007-5057 |
Authors: | Morales Castillo, José Daniel1 Varela Ruiz, Margarita1 |
Institutions: | 1Universidad Nacional Autónoma de México, Facultad de Medicina, México, Distrito Federal. México |
Year: | 2015 |
Season: | Ene-Mar |
Volumen: | 4 |
Number: | 13 |
Pages: | 36-41 |
Country: | México |
Language: | Español |
Document type: | Artículo |
Approach: | Analítico, descriptivo |
Spanish abstract | En la actualidad el enfoque educativo basado en competencias se ha establecido sólidamente en la educación médica. El presente artículo revisa las tres grandes transformaciones de la educación médica del siglo XX y del presente. Identifica la complejidad del concepto de competencias, su evolución en el campo de la medicina y las ventajas y retos que presenta |
English abstract | Currently the competency-based approach to education has been well established in medical education. This article reviews the three major changes in medical education of the twentieth century and the present, identifies the complexity of the concept of competence, its evolution in the field of medicine, and the benefits and challenges it presents |
Disciplines: | Medicina, Educación |
Keyword: | Didáctica, Educación superior, Educación médica, Competencias profesionales, Informe Flexner, Aprendizaje basado en problemas |
Keyword: | Medicine, Education, Didactics, Higher education, Medical education, Professional competencies, Flexner report, Problem based learning |
Full text: | Texto completo (Ver HTML) |