Appraising the profile of ethics, law and professionalism in basic medical education



Document title: Appraising the profile of ethics, law and professionalism in basic medical education
Journal: Investigación en educación médica
Database: PERIÓDICA
System number: 000380257
ISSN: 2007-5057
Authors: 1
2
3
Institutions: 1Yale University, New Haven, Connecticut. Estados Unidos de América
2Jagiellonian University, Cracovia. Polonia
3University of Tasmania, Hobart, Tasmania. Australia
Year:
Season: Oct-Dic
Volumen: 3
Number: 12
Pages: 210-212
Country: México
Language: Español
Document type: Artículo
Approach: Descriptivo
Spanish abstract Existen diferencias sustanciales entre las escuelas y los países en cuanto al papel de la ética, el derecho y el profesionalismo en los currículos de medicina. Entre las escuelas y los países se necesita una mayor consistencia en el enfoque para garantizar los estándares de la práctica profesional. Desde una perspectiva internacional, estos temas son el foco de creciente atención ya que la naturaleza de la práctica médica y su regulación han cambiado. Este documento ofrece sugerencias prácticas para elevar el perfil educativo y la integración de la ética, el derecho y el profesionalismo en los planes de estudio en Medicina. Hacer frente a estos temas de manera efectiva durante la formación médica temprana ayuda a proporcionar las bases apropiadas para el aprendizaje y la práctica futura
English abstract Substantial variation exists between schools and countries as regards the role of ethics, law and professionalism in medical curricula. Greater consistency of approach is needed between schools and countries to better safeguard standards of professional practice. From an international perspective these subjects are the focus of increasing attention as the nature of medical practice and regulation changes. This paper offers practical suggestions for raising the educational profile and integrating ethics, law and professionalism into medical curricula. Dealing with the subjects effectively during early medical training helps provide an appropriate grounding for future learning and practice
Disciplines: Medicina
Keyword: Historia y filosofía de la medicina,
Educación superior,
Currículo,
Etica médica,
Educación médica
Keyword: Medicine,
History and philosophy of medicine,
Higher education,
Curriculum,
Medical ethics,
Medical education
Full text: Texto completo (Ver HTML)