Una Clase no Directiva como Modelo de Enseñanza de la Genética



Document title: Una Clase no Directiva como Modelo de Enseñanza de la Genética
Journal: Investigación administrativa
Database: CLASE
System number: 000318719
ISSN: 1870-6614
Authors: 1
2
Institutions: 1Dirección General de Educación Tecnológica Industrial, Centro de Actualización Permanente, México, Distrito Federal. México
2Centro de Estudios Tecnológicos Industrial y de Servicios No. 4, México, Distrito Federal. México
Year:
Season: Jul-Dic
Volumen: 31
Number: 91
Pages: 1-13
Country: México
Language: Español
Document type: Artículo
Approach: Descriptivo
English abstract This work verifies in the classroom in that measured it improves the learning of the students with the approach of the "No Directivity" of Rogers, which, rescues the value of the person who is first of all the aim in if same and not simply an organism or mechanism that can be modified. It insists on the totality of the individual, an education centered in the person, a relation of aid and, mainly, no director, basic components of its approach
Disciplines: Educación
Keyword: Capacitación y enseñanza técnica,
Conductismo,
México,
Sistemas educativos
Full text: Texto completo (Ver PDF)