Arte como experiencia. Pasado y presente



Document title: Arte como experiencia. Pasado y presente
Journal: Ideas y valores (Bogotá)
Database: CLASE
System number: 000517252
ISSN: 0120-0062
Authors: 1
1
Institutions: 1Universidad Católica de Córdoba, Córdoba. Argentina
Year:
Season: Ene-Abr
Volumen: 70
Number: 175
Pages: 117-138
Country: Colombia
Language: Español
Document type: Artículo
Approach: Analítico, descriptivo
Spanish abstract Art as Experience de J. Dewey es una obra clave para quienes se encuentran interesados en la estética. En este artículo nos proponemos mostrar que una mirada contemporánea que rescate los mejores aspectos de este libro (que intente superar las ambivalencias y tensiones que acarrea) debe, necesariamente, relacionar la estética con algunos aspectos de su pedagogía y su filosofía de la educación
English abstract Dewey’s Art as Experience is an indispensable work for people interested in aesthetics. Our purpose in this article is to show that a contemporary reading that rescues the book’s best aspects (reading that attempts to overcome the ambivalences and tensions that it brings) must necessarily relate it to some aspects of Dewey’s pedagogy and his philosophy of education. We attempt to show this relationship in our article
Disciplines: Filosofía,
Educación
Keyword: Estética,
Pedagogía,
Filosofía educativa,
Dewey, John,
Pragmatismo
Keyword: Aesthetics,
Pedagogy,
Educational philosophy,
Dewey, John,
Pragmatism
Full text: Texto completo (Ver HTML) Texto completo (Ver PDF) https://biblat.unam.mx/hevila/IdeasyvaloresBogota/2021/vol70/no175/6.pdf