The Influence of Peer Assessment and the Use of Corpus for the Development of Speaking Skills in In-Service Teachers



Document title: The Influence of Peer Assessment and the Use of Corpus for the Development of Speaking Skills in In-Service Teachers
Journal: How
Database: CLASE
System number: 000435165
ISSN: 0120-5927
Authors: 1
Institutions: 1Universidad de La Sabana, Bogotá. Colombia
Year:
Season: Abr-Sep
Volumen: 23
Number: 1
Pages: 103-128
Country: Colombia
Language: Inglés
Document type: Artículo
Approach: Aplicado
Spanish abstract Este artículo informa sobre cómo el uso de la evaluación por pares y un corpus influyen en el desarrollo del habla espontánea interactiva de 14 adultos con nivel A1 de inglés. Los datos, que fueron recogidos a través de videograbaciones, dos formatos de evaluación por pares y un diario del docente, evidenciaron el desarrollo de tres estrategias de mejoramiento (voluntad de mejorar, uso de estrategias compensatorias y construcción de una versión personalizada del corpus) y dos rasgos perjudiciales (infravaloración y dependencia al corpus). Los resultados de la investigación evidenciaron algunas limitaciones en la intervención pedagógica
English abstract This article reports on how the use of peer-assessment and a corpus influence the development of the spontaneous interactive speaking of 14 adults with an A1 English level. The data, that were collected through video recordings, two peer-assessment forms, and a teacher’s journal, evidenced the development of three enhancement strategies (willingness to improve, use of compensatory strategies, and construction of a personalized version of the corpus) and two detrimental traits (underassessment and dependency on the corpus).The results of the inquiry evinced some limitations in the pedagogical intervention
Disciplines: Educación
Keyword: Educación superior,
Lingüística aplicada,
Inglés,
Evaluación por pares,
Profesores,
Corpus,
Habilidades lingüísticas
Full text: Texto completo (Ver PDF)