Journal: | How |
Database: | CLASE |
System number: | 000435144 |
ISSN: | 0120-5927 |
Authors: | Panzachi Heredia, Damaris Ana Ruth1 Luchini, Pedro Luis1 |
Institutions: | 1Universidad Nacional de Mar del Plata, Mar del Plata, Buenos Aires. Argentina |
Year: | 2015 |
Season: | Abr-Sep |
Volumen: | 22 |
Number: | 1 |
Pages: | 26-44 |
Country: | Colombia |
Language: | Inglés |
Document type: | Artículo |
Approach: | Aplicado |
Spanish abstract | Este artículo describe un estudio de caso que explora las estrategias de aprendizaje y los estilos de aprendizaje que una estudiante de inglés utilizó para convertirse en una buena aprendiz. Los instrumen os utilizados fueron una entrevista semi-estructurada y una encuesta. Los resultados indican que el uso variado de estrategias directas/indirectas, sumadas a cambios en el estilo de aprendizaje son factores conducentes a concretar los objetivos propuestos por la participante y convertirse en una buena aprendiz |
English abstract | This paper reports a case study that explores the cognitive process and the language learning strategies and styles that one Spanish trainee used to become a good English language learner. The participant held an in-depth, semi-structured interview and completed a learning style survey. Results show that the conscious use of multiple direct/indirect language learning strategies and a significant change in her learning styles may account for the participant’s success in becoming a good English language learner |
Disciplines: | Educación |
Keyword: | Educación superior, Psicología educativa, Autonomía, Estilos de aprendizaje, Estrategias de aprendizaje, Inglés, Segunda lengua, Metacognición |
Full text: | Texto completo (Ver PDF) |