Learners’ Perceptions and Undergraduate Foreign Language Courses at a Colombian Public University



Document title: Learners’ Perceptions and Undergraduate Foreign Language Courses at a Colombian Public University
Journal: How
Database: CLASE
System number: 000524353
ISSN: 0120-5927
Authors: 1
1
1
Institutions: 1Universidad de Nariño, Pasto, Nariño. Colombia
Year:
Volumen: 24
Number: 1
Pages: 63-82
Country: Colombia
Language: Inglés
Document type: Artículo
Approach: Analítico, descriptivo
Spanish abstract Este artículo presenta los resultados de una investigación cuyo objetivo era determinar el grado de satisfacción que los estudiantes de pregrado en una universidad colombiana tienen con respecto a los cursos de inglés como lengua extranjera que deben tomar como requisito de grado. Se entrevistaron 130 estudiantes de 10 programas y sus respuestas fueron clasificadas y analizadas. Los resultados muestran que los estudiantes están satisfechos con los cursos de lengua extranjera. Sin embargo, hay una serie de aspectos que requieren mayor consideración y mejora. Esos aspectos se analizan en este artículo
English abstract This article reports the results of a study whose goal was to determine the views of undergraduate students regarding the English as a foreign language courses they must take as a requirement for graduation at a public university in Colombia. One hundred and thirty students from 10 undergraduate programs were surveyed and their responses were classified and analyzed. The findings indicate that learners are satisfied with the way foreign language courses are currently conducted. However, some aspects need further consideration and improvement. These suggestions are analyzed in this article
Disciplines: Educación
Keyword: Pedagogía,
Colombia,
Universidades,
Estudiantes universitarias,
Lenguas extranjeras,
Pregrado,
Cursos de idiomas
Full text: https://biblat.unam.mx/hevila/How/2017/vol24/no1/4.pdf