Influence of Strategies-Based Feedback in Students’ Oral Performance



Document title: Influence of Strategies-Based Feedback in Students’ Oral Performance
Journal: How
Database: CLASE
System number: 000524303
ISSN: 0120-5927
Authors: 1
1
1
Institutions: 1Universidad Católica Luis Amigó, Medellín, Antioquia. Colombia
Year:
Volumen: 25
Number: 1
Pages: 93-113
Country: Colombia
Language: Inglés
Document type: Artículo
Approach: Analítico, descriptivo
Spanish abstract Este artículo da cuenta de una investigación acción que evaluó la influencia de la retroalimentación basada en estrategias cognitivas y metacognitivas en el desempeño oral de un grupo de estudiantes de sexto grado en una institución pública en Medellín, Colombia. Los investigadores analizaron el desempeño oral mediante rúbricas de evaluación y autoevaluación, aplicaron inventarios a los estudiantes antes y después de proporcionarles la retroalimentación y entrevistaron a todos los estudiantes y a la madre de uno de ellos. Los resultados indican que la retroalimentación basada en estrategias apoyada por una instrucción previa en el uso de éstas puede ayudar a los estudiantes a incrementar el uso de estrategias y a mejorar su desempeño oral
English abstract This article reports on an action research study that assessed the influence of cognitive and metacognitive strategies-based feedback in the oral performance of a group of 6th grade students at a public school in Medellin, Colombia. Researchers analyzed students’ oral performance through assessment and self-assessment rubrics, applied inventories to students before and after giving them the strategies-based feedback, and interviewed all students and one parent. Results showed that strategiesbased feedback supported by previous strategies instruction can help students both increase the use of strategies and improve their oral performance
Disciplines: Educación
Keyword: Pedagogía,
Colombia,
Medellín,
Estudiantes,
Desempeño oral,
Enseñanza del inglés,
Estrategias de aprendizaje
Full text: https://biblat.unam.mx/hevila/How/2018/vol25/no1/5.pdf