Creativity in the english class: activities to promote EFL learning



Document title: Creativity in the english class: activities to promote EFL learning
Journal: How
Database: CLASE
System number: 000435934
ISSN: 0120-5927
Authors: 1
Institutions: 1Universidad del Cauca, Popayán, Cauca. Colombia
Year:
Season: Oct-Mar
Volumen: 22
Number: 2
Pages: 91-103
Country: Colombia
Language: Inglés
Document type: Artículo
Approach: Aplicado
Spanish abstract Este artículo presenta una intervención pedagógica que incluye un conjunto de actividades creativas diseñadas para mejorar la producción oral y escrita de los estudiantes en el aula de inglés, especialmente en aquellos que han demostrado una falta de interés o atención. Se observó que los participantes inicialmente parecían desinteresados en el idioma. Finalmente, los pupilos respondieron a los métodos propuestos positivamente y estaban más dispuestos y motivados a participar en juegos de cadena, ejercicios de escritura creativa y guiones cinematográficos. Las actividades contribuyeron a desarrollar la fluidez de los estudiantes en la producción oral y escrita demostrando fortalezas en la comprensión gramatical y estructural del idioma inglés
English abstract This article introduces a pedagogical intervention that includes a set of creative activities designed to improve the oral and written production of students in the English classroom, especially those who have shown a lack of interest or attention. It was observed that participants initially seemed careless about studying the language. Eventually they responded to the proposed methods positively and were more willing and motivated to participate in chain games, creative writing, and screenwriting exercises. The activities helped develop the students’ fluency in both oral and written production and improved their understanding of English grammar and structure
Disciplines: Educación
Keyword: Lingüística aplicada,
Didáctica,
Inglés,
Lenguas extranjeras,
Actividades educativas,
Estrategias de enseñanza,
Creatividad
Full text: Texto completo (Ver PDF)