A Narrative Inquiry Into Pre-Service English Teachers’ Temporal Investments in Their Initial Education Curriculum



Document title: A Narrative Inquiry Into Pre-Service English Teachers’ Temporal Investments in Their Initial Education Curriculum
Journal: How
Database: CLASE
System number: 000524351
ISSN: 0120-5927
Authors: 1
Institutions: 1Universidad Nacional de Mar del Plata, Mar del Plata, Buenos Aires. Argentina
Year:
Volumen: 24
Number: 1
Pages: 27-43
Country: Colombia
Language: Inglés
Document type: Artículo
Approach: Analítico, descriptivo
Spanish abstract Este trabajo se origina en una indagación narrativa sobre la identidad profesional docente de veinticuatro estudiantes de grado del profesorado de inglés en una universidad argentina. Anclada en una conceptualización narrativa de la identidad, esta indagación recogió textos de campo de los participantes, analizándolos narrativamente. Exploramos el ejercicio de agenciamiento frente al currículo revelado por las narrativas. Éste implica (no) invertir, reinvertir o desinvertir el tiempo personal en las asignaturas. Problematizamos estas categorías originadas en las narrativas estudiantiles vinculándolas con la literatura en el campo del currículo. Las conclusiones sugieren las implicancias de estos hallazgos para el currículo de, y la investigación sobre, la formación inicial del profesorado de inglés
English abstract This paper originates from a narrative inquiry into English teachers’ identity carried out with 24 undergraduates at an Argentinean university English as an international language teacher education program. Grounded in a narrative conceptualization of identity, this enquiry gathered participants’ storied field texts that were analyzed narratively. This paper explores how students’ narratives disclosed the exercise of their agency concerning the program’s curriculum by deciding how and when (not) to invest, reinvest, or divest their personal time in scheduled courses. We problematize these categories originating in undergraduates’ narratives, connecting them to literature in the field of curriculum. The conclusion suggests the implications these situated findings entail for English as an international language teacher education curriculum and research
Disciplines: Educación
Keyword: Pedagogía,
Argentina,
Enseñanza del inglés,
Estudiantes,
Profesores,
Formación profesional,
Identidad
Full text: https://biblat.unam.mx/hevila/How/2017/vol24/no1/2.pdf