¡Preparados, listos, ya!: An interpretative case study centered on teaching hispanic parents to support early bilingual literacy development prior to kindergarten



Document title: ¡Preparados, listos, ya!: An interpretative case study centered on teaching hispanic parents to support early bilingual literacy development prior to kindergarten
Journal: Gist (Bogotá)
Database: CLASE
System number: 000369600
ISSN: 1692-5777
Authors: 1

2
Institutions: 1Manhanttanville College, Purchase, Nueva York. Estados Unidos de América
2White Plains City School Disctrict, White Plains, Nueva York. Estados Unidos de América
Year:
Season: Nov
Volumen: 3
Pages: 90-106
Country: Colombia
Language: Inglés
Document type: Artículo
Approach: Aplicado
Spanish abstract Se trata de un programa piloto de entrenamiento para padres, diseñado y llevado a cabo para desarrollar la temprana capacidad de leer y escribir de niños hispánicos preescolares, y que ha sido descrito y analizado a través de un estudio monográfico. El programa incluyó la colaboración de los padres, el entrenamiento para una alfabetización bilingüe y temas literarios accesibles para mejorar dicha alfabetización antes de entrar al jardín de infancia. Las puntuaciones mostradas por el Developmental Indicators for the Assessment of Learning- third edition (DIAL-3) y la evidencia cualitativa documentan el significante impacto del programa
English abstract A parent training program pilot designed and implemented to develop early literacy skills of bilingual Hispanic pre-kindergarten students is described and analyzed through a case study approach. The program incorporated parent collaboration, bilingual literacy training and accessible literary themes to improve literacy prior to kindergarten. Developmental Indicators for the Assessment of Learning- third edition (DIAL-3) screening scores and qualitative evidence document the program’s significant impact
Disciplines: Educación
Keyword: Educación preescolar,
Educación bilingüe,
Alfabetización,
Padres,
Colaboración
Full text: Texto completo (Ver PDF)