¿Qué hay de la Gramática Cognitiva en la formación de maestros colombianos?



Document title: ¿Qué hay de la Gramática Cognitiva en la formación de maestros colombianos?
Journal: Entretextos (Riohacha)
Database:
System number: 000529439
ISSN: 2805-6159
Authors: 1
Institutions: 1Universidad del Magdalena, Santa Marta, Magdalena. Colombia
Year:
Volumen: 16
Number: 31
Pages: 148-154
Country: Colombia
Language: Español
Document type: Ensayo
English abstract Talking about grammar to language teachers is an outdated topic, a study from which loves and hates emerge and which depends on history, on individual testimony. Roughly speaking, it can be conceived as an isolated object to "elevate" the discourse, to "improve" the intellect; on the contrary, it can be conceived as an inherent element of communication.
Spanish abstract Hablar de gramática a profesores de lenguaje resulta un tópico trasnochado, un estudio del que se desprenden amores y odios y que depende de la historia, del testimonio individual. A grandes rasgos se le puede concebir como un objeto aislado para "elevar" el discurso, para "mejorar" el intelecto; por el contrario, puede concebirse como elemento connatural de la comunicación.
Disciplines: Educación,
Literatura y lingüística
Full text: Texto completo (Ver PDF) Texto completo (Ver HTML)