Journal: | Educare (San José) |
Database: | CLASE |
System number: | 000396808 |
ISSN: | 1409-4258 |
Authors: | Barrantes Montero, Luis Guillermo1 |
Institutions: | 1Universidad Nacional, Escuela de Literatura y Ciencias del Lenguaje, Heredia. Costa Rica |
Year: | 2012 |
Season: | May-Ago |
Volumen: | 16 |
Number: | 2 |
Pages: | 131-142 |
Country: | Costa Rica |
Language: | Español |
Document type: | Artículo |
Approach: | Analítico |
Spanish abstract | El presente trabajo analiza el concepto de la paranoia constructiva que plantea el escritor y periodista Andrés Oppenheimer para incentivar el desarrollo de América Latina. A la luz de ese concepto, se cuestiona la eficacia actual de la enseñanza del idioma inglés, en particular, y lo que deberá hacerse para obtener resultados más satisfactorios. Se concluye con una propuesta de reestructuración en el enfoque, el currículo y la metodología en la enseñanza del idioma |
English abstract | This paper analyzes the concept of constructive paranoia stated by journalist and author Andrés Oppenheimer to promote development in Latin America. Based on that concept, this paper discusses the effectiveness of current English Language Teaching, particularly, as well as what should be done in order to obtain better results. As a conclusion, a re-structure of approach, curriculum and methodology in teaching the language is proposed |
Disciplines: | Educación |
Keyword: | Educación básica, Didáctica, Inglés, Enseñanza, América Latina, Fines educativos, Desarrollo económico, Trabajo |
Full text: | Texto completo (Ver HTML) |