¿Podemos mejorar la enseñanza de la resolución de problemas de "lápiz y papel" en las aulas de Física y Química?



Document title: ¿Podemos mejorar la enseñanza de la resolución de problemas de "lápiz y papel" en las aulas de Física y Química?
Journal: Educación química
Database: PERIÓDICA
System number: 000250106
ISSN: 0187-893X
Authors: 1
2
3
4
Institutions: 1Universidad de Alicante, Didáctica de las Ciencias Experimentales, Alicante. España
2Universidad de Valencia, Didáctica de las Ciencias Experimentales, Valencia. España
3Universidad de Talca, Instituto de Física y Matemáticas, Talca. Chile
4Universidad del País Vasco, Departamento de Física Aplicada, San Sebastián, Guipúzcoa. España
Year:
Season: Abr-Jun
Volumen: 16
Number: 2
Pages: 230-245
Country: México
Language: Español
Document type: Artículo
Approach: Analítico, descriptivo
Disciplines: Educación,
Química
Keyword: Didáctica,
Educación superior,
Enseñanza,
Ciencias,
Resolución de problemas,
Metodología
Keyword: Education,
Chemistry,
Didactics,
Higher education,
Teaching,
Science,
Problem solving,
Methodology
Document request
Note: The document is shipping cost.









Original documents can be consulted at the Departamento de Información y Servicios Documentales, located in the Annex to the General Directorate of Libraries (DGB), circuito de la Investigación Científica across from the Auditorium Nabor Carrillo, located between the Institutes of Physics and Astronomy. Ciudad Universitaria UNAM. Show map
For more information: Departamento de Información y Servicios Documentales, Tels. (5255) 5622-3960, 5622-3964. E-mail: sinfo@dgb.unam.mx . Monday to Friday from (8 to 16 hrs).