Journal: | Educación química |
Database: | PERIÓDICA |
System number: | 000385342 |
ISSN: | 0187-893X |
Authors: | Garritz, Andoni1 |
Institutions: | 1Universidad Nacional Autónoma de México, Facultad de Química, México, Distrito Federal. México |
Year: | 2014 |
Season: | Abr |
Volumen: | 25 |
Number: | 2 |
Country: | México |
Language: | Español |
Document type: | Editorial |
Approach: | Descriptivo |
Spanish abstract | En la introducción se informa de los cambios paulatinos que se han dado sobre investigación de la enseñanza y cómo las creencias y las actitudes hacia la ciencia se han convertido en una razón prioritaria para interpretar los diversos aspectos del trabajo de los profesores, incluyendo la planeación de las lecciones; la enseñanza y la evaluación; las interacciones con los pares, los padres y los estudiantes; su desarrollo profesional y las formas en las que implementan las reformas educativas. Luego se describe la manera cómo las creencias impactan sobre la práctica educativa y cómo se pueden hacer explícitas |
English abstract | In the Introduction, the gradual changes on teaching research are informed, and how beliefs and attitudes towards science have emerged as a priority reason to interpret several aspects of teachers' job, including lesson planning; teaching; assessment; interactions with peers, parents and students, as well as their professional development and the ways they implement reform. Afterwards how beliefs impact on classroom practice is explored and the ways in which they can be shown explicitly |
Disciplines: | Educación |
Keyword: | Pedagogía, Conocimiento, Creencias, Profesores, Práctica educativa |
Keyword: | Education, Pedagogy, Knowledge, Beliefs, Teachers, Educational practices |
Full text: | Texto completo (Ver HTML) |