Docencia bajo Presión. Enseñar en Tiempos de Pandemia, Distancia y Sospecha



Document title: Docencia bajo Presión. Enseñar en Tiempos de Pandemia, Distancia y Sospecha
Journal: Educação Matemática Debate
Database:
System number: 000572380
ISSN: 2448-6248
Authors: 1
Institutions: 1Universidad Autónoma de Ciudad Juárez,
Year:
Volumen: 6
Number: 12
Pages: 65-85
Country: México
Language: Español
English abstract The present study analyzes the reconfigurations of teaching work on the sanitary emergence by covid-19 in the state of Chihuahua. The qualitative research concludes that pandemic affected the teacher"s personal and work life; while the educational policy actions to address the pandemic, far from strengthening teaching as a profession, have contributed to its deterioration.
Spanish abstract El presente estudio analiza las reconfiguraciones del trabajo docente ante la emergencia sanitaria por covid-19 en el estado de Chihuahua. De la investigación cualitativa se concluye que la pandemia afectó la vida personal y laboral del profesorado; mientras, las acciones de política educativa, lejos de fortalecer la docencia como profesión han contribuido a su deterioro.
Keyword: Condiciones de empleo del docente,
Educación básica,
Pandemia,
Política educacional
Keyword: Teacher working conditions,
Basic education,
Pandemics,
Educational policy
Full text: Texto completo (Ver PDF)