Campaña de autobuses ateos



Document title: Campaña de autobuses ateos
Journal: Dikaiosyne
Database: CLASE
System number: 000316417
ISSN: 1316-7939
Authors: 1
Institutions: 1Universidad de Los Andes, Facultad de Humanidades, Mérida. Venezuela
Year:
Season: Ene-Jun
Volumen: 12
Number: 22
Pages: 145-167
Country: Venezuela
Language: Español
Document type: Artículo
Approach: Analítico
Spanish abstract Circulan por algunas ciudades de Europa, América del Norte y Canadá unos autobuses con esta pintada: “Probablemente Dios no existe; deje de preocuparse y goce de la vida”. En este artículo trataremos de mostrar la impertinencia e inutilidad de tal anuncio, con la los siguientes puntos: 1. No tiene ningún sentido hacer propaganda de algo que no existe. 2. Factores que han conducido al ateísmo. 3. Inutilidad de las demostraciones ontológicas y físicas de la existencia de Dios. 4. Creer o no creer es una opción de la voluntad libre. 5. Quien tiene la fe bien arraigada, su creencia en Dios equivale a una certeza
English abstract There are some buses running through several European and North American cities, with this advertisement: “There ´s probably no God. Now stop worrying and enjoy your life”. In this article we try to show how impertinent this advertisement is; and that is what we will explain in three points: 1. it makes no sense to advertise about something that not exist. 2. Consideration about atheism factors. 3. Uselessness of the arguments pro God existence. 4. To believe or not to believe is a choice of free will. 5. For them whose faith is deeply rooted, their faith in God is a certainty
Disciplines: Religión
Keyword: Cristianismo,
Religión y sociedad,
Dios,
Agnosticismo,
Ateísmo,
Voluntad,
Libertad,
Creencia,
Fe,
Certeza
Full text: Texto completo (Ver PDF)