Journal: | DIDAC |
Database: | CLASE |
System number: | 000489133 |
ISSN: | 0185-3872 |
Authors: | Hernández Zamora, Gregorio |
Year: | 2017 |
Season: | Ene-Jun |
Number: | 69 |
Pages: | 40-45 |
Country: | México |
Language: | Español |
Document type: | Artículo |
Approach: | Analítico, descriptivo |
Spanish abstract | Las universidades están cambiando. Al masificarse, la diversidad socioeconómica y cultural en las aulas ha crecido, y esto exige repensar nuestras ideas y prácticas educativas. El escaso capital cultural con que llegan muchos alumnos implica nuevos retos para la docencia universitaria. Este artículo analiza los vínculos entre cultura, lenguaje y conocimiento, y sugiere ideas para repensar la docencia desde una postura que asuma las diferencias culturales entre estudiantes y profesores |
English abstract | Universities are changing. As the access to higher education becomes massive, the socioeconomic and cultural diversity in the classrooms grows too, and this requires us to rethink our ideas and educational practices. Many students arrive with very limited cultural capital, which implies new challenges for teaching. This article analyzes the links between culture, language and knowledge, and suggests ideas to |
Disciplines: | Educación |
Keyword: | Educación superior, Capital cultural, Asimilación, Lenguaje, Cultura, Sociología de la educación |
Full text: | https://biblat.unam.mx/hevila/Didac/2017/no69/6.pdf |