Evaluation of the training impact of educational research: a management proposal



Document title: Evaluation of the training impact of educational research: a management proposal
Journal: Conrado
Database: CLASE
System number: 000508684
ISSN: 1990-8644
Authors: 1
1
Institutions: 1Universidad de Oriente, Santiago de Cuba. Cuba
Year:
Season: Mar-Abr
Volumen: 17
Number: 79
Country: Cuba
Language: Inglés
Document type: Artículo
Approach: Analítico, descriptivo
Spanish abstract Evaluar el impacto formativo de las investigaciones educativas aún resulta un proceso insuficientemente abordado desde lo teórico-práctico, lo que demanda le necesidad de sistematizar nuevas formas de gestión que permitan constatar sus efectos para el logro de la excelencia educativa. El objetivo de este trabajo es analizar críticamente algunos presupuestos teórico-metodológicos que favorecen la gestión evaluativa del impacto formativo de los resultados científico-educacionales y su comportamiento en la Universidad de Oriente. Cuba. Se propone una estrategia para su gestión evaluativa, como alternativa para su sistematización en la práctica pedagógica
English abstract Evaluating the training impact of educational research is still a process insufficiently approached both from the theoretical and practical point of view. This implies the need to systematize new management ways that allow to corroborate its effects on educational excellence. The objective of this work is to critically analyze some theoretical-methodological assumptions that favor the evaluation management of training impact of scientific-educational results and their behavior at the Universidad de Oriente. Cuba. A strategy for management evaluation is proposed as an alternative to systematize it in the pedagogical practice
Disciplines: Educación
Keyword: Educación superior,
Investigación educativa,
Evaluación educativa,
Evaluación,
Impacto educativo,
Gestión,
Sistemas de gestión,
Estrategia,
Resultados educativos,
Resultados académicos
Keyword: Higher education,
Educational research,
Educational evaluation,
Evaluation,
Educational impact,
Management,
Management systems,
Strategy,
Educational outcomes,
Academic results
Full text: Texto completo (Ver HTML) Texto completo (Ver PDF)