Ideal human being from the perspective of western thinkers and the fundamental reform document of Iran’s education



Document title: Ideal human being from the perspective of western thinkers and the fundamental reform document of Iran’s education
Journal: CIMEXUS (Morelia, Mich.)
Database: CLASE
System number: 000515235
ISSN: 1870-6479
Authors: 1
1
Institutions: 1Islamic Azad University, Hamadán. Irán
Year:
Season: Jul-Dic
Volumen: 15
Number: 2
Pages: 39-62
Country: México
Language: Inglés
Document type: Artículo
Approach: Analítico, descriptivo
Spanish abstract El ser humano ideal propuesto por el documento de reforma fundamental de la educación (FRDE) de la República Islámica de Irán tiene ciertas diferencias con el ser humano propuesto por las naciones occidentales desarrolladas. Es por el hecho de que, desde la postura occidental, el ser humano ideal sólo se yuxtapone en términos de capacidades económicas y prácticas y no en sus aspectos éticos y religiosos. En el documento del ser humano ideal en la reforma, se considera y se nutre en su totalidad de los aspectos éticos y religiosos y sus principales parámetros son la abogacía de la justicia, la responsabilidad, la voluntad y la racionalidad. Así, en términos del ser humano perfecto, los puntos principales de las dos estructuras educativas (en Irán y Occidente) se refieren a los limitados criterios éticos de responsabilidad
English abstract The ideal human being as proposed by the fundamental reform document of education (FRDE) of Islamic Republic of Iran has certain differences by the human being proposed by the developed Western nations. It is because of the fact that from the Western stance, the ideal human being is only juxtaposed in terms of economic and practical capacities and not for their ethical and religious aspects. In the ideal human being in reform document is all the way considered and nurtured by the ethical and religious respects and its main parameters are Advocacy of justice, responsibility, will and rationality. Thus, in terms of the perfect human being, the main points of the two educational structures (in Iran and the West) are about the limited ethical criteria of responsibility
Disciplines: Relaciones internacionales,
Filosofía,
Sociología
Keyword: Relaciones culturales internacionales,
Doctrinas y corrientes filosóficas,
Desarrollo social,
Ser ideal,
Pensamiento occidental,
Educación,
Irán
Keyword: International cultural relations,
Philosophical doctrines,
Social development,
Ideal human being,
Western thought,
Education,
Iran
Full text: Texto completo (Ver PDF)