Journal: | Ciencia ergo sum |
Database: | CLASE |
System number: | 000488097 |
ISSN: | 1405-0269 |
Authors: | Azuela Flores, José Ignacio1 Ochoa Hernández, Magda Lizet1 Ayup González, Jannett1 |
Institutions: | 1Universidad Autónoma de Tamaulipas, Ciudad Victoria, Tamaulipas. México |
Year: | 2019 |
Season: | Jul-Oct |
Volumen: | 26 |
Number: | 2 |
Country: | México |
Language: | Español |
Document type: | Artículo |
Approach: | Analítico, descriptivo |
Spanish abstract | Se examinan los patrones de consumo en internet. Con una muestra de 1 495 consumidores online, se exploran las distintas agrupaciones (tipologías) con base en su frecuencia de compra. Se empleó el análisis clúster para clasificar a los compradores mexicanos en los distintos segmentos de mercado. Los resultados muestran tres diferentes segmentos: a) frecuentes, b) ocasionales y c) esporádicos. Por medio de las tablas de contingencia y de correspondencias se analizó si las diferencias se pueden atribuir a las experiencias negativas relacionadas con la entrega del bien adquirido que experimentan los consumidores |
English abstract | This article examines consumption patterns over the Internet. With a sample of 1,495 electronic consumers (National Survey on the Availability and Use of ICT in Households -ENDUTIH, 2015-), this work explores the different groups (typologies) of consumers based on their frequency of electronic purchase. Cluster Analysis was used to classify Mexican consumers in the different market segments. The results show three different segments of electronic consumers: a) frequent, b) occasional and c) sporadic. In addition, through the analysis of Tables of Contingency and Correspondences, it was analyzed whether differences in consumption can be attributed to the negative experiences experienced by consumers Being these related to the delivery of the acquired good |
Disciplines: | Economía |
Keyword: | Economía de servicios, Compras en línea, Consumo electrónico, Consumidores, Análisis cluster, Internet, Segmentos de mercado |
Full text: | Texto completo (Ver HTML) |