Journal: | Ciencia desde el Occidente |
Database: | CLASE |
System number: | 000441457 |
ISSN: | 2007-9575 |
Authors: | Moreno Moreno, Prudenciano1 |
Institutions: | 1Universidad Pedagógica Nacional, México, Distrito Federal. México |
Year: | 2014-2015 |
Season: | Sep-Mar |
Volumen: | 2 |
Number: | 1 |
Pages: | 21-37 |
Country: | México |
Language: | Español |
Document type: | Artículo |
Approach: | Crítico |
Spanish abstract | Se presenta la ruta histórica crítico-reflexiva seguida por las ciencias sociales desde la modernidad hasta la reciente visión transmoderna, con el propósito de reubicar el rol de la política educativa en el campo de las ciencias de la educación y la intervención pedagógica |
English abstract | This paper presents the critical-reflexive historical route, continued by social sciences from the modernity to transmodernity vision, with the purpose of relocating the role of the education policy in the field of education sciences and the pedagogic intervention |
Disciplines: | Educación |
Keyword: | Planeación y políticas educativas, Ciencias de la educación, Pedagogía, Ciencias sociales, Modernidad, Hipermodernidad |
Full text: | Texto completo (Ver PDF) |