El concepto de modelo en la enseñanza de la física - consideraciones epistemológicas, didácticas y retóricas



Document title: El concepto de modelo en la enseñanza de la física - consideraciones epistemológicas, didácticas y retóricas
Journal: Caderno brasileiro de ensino de fisica
Database: PERIÓDICA
System number: 000197605
ISSN: 1677-2334
Authors: 1
Institutions: 1Universidad de Buenos Aires, Facultad de Ciencias Exactas y Naturales, Buenos Aires. Argentina
Year:
Season: Abr
Volumen: 19
Number: 1
Pages: 79-92
Country: Brasil
Language: Español
Document type: Artículo
Approach: Analítico
Disciplines: Educación,
Física y astronomía
Keyword: Didáctica,
Educación media y media superior,
Educación superior,
Física,
Modelización,
Modelos didácticos,
Epistemología,
Retórica
Keyword: Education,
Physics and astronomy,
Didactics,
Higher education,
Secondary education,
Physics,
Modelling,
Models,
Epistemology,
Rhetoric
Document request
Note: The document is shipping cost.









Original documents can be consulted at the Departamento de Información y Servicios Documentales, located in the Annex to the General Directorate of Libraries (DGB), circuito de la Investigación Científica across from the Auditorium Nabor Carrillo, located between the Institutes of Physics and Astronomy. Ciudad Universitaria UNAM. Show map
For more information: Departamento de Información y Servicios Documentales, Tels. (5255) 5622-3960, 5622-3964. E-mail: sinfo@dgb.unam.mx . Monday to Friday from (8 to 16 hrs).