Journal: | Aisthesis (Santiago) |
Database: | CLASE |
System number: | 000535136 |
ISSN: | 0568-3939 |
Authors: | Molina Franjola, Sandra Elisa1 |
Institutions: | 1Universidad de Chile, Santiago de Chile. Chile |
Year: | 2018 |
Season: | Dic |
Number: | 64 |
Pages: | 161-178 |
Country: | Chile |
Language: | Español |
Document type: | Artículo |
Approach: | Analítico |
Spanish abstract | A partir de la obra The Clock (2010) de Christian Marclay, -que consta de un montaje audiovisual de 24 horas de escenas alusivas al tiempo-, se interroga la función de los sistemas de representación temporal como parte del lenguaje que articula el arte en la actualidad. Bajo la premisa de que el ingreso del tiempo en el arte hace visible una serie de paradojas respecto de nuestra propia relación con el tiempo (entendido como tiempo lineal, administrado y mediado técnicamente), se pregunta por la disposición actual -alterada- del tiempo como sistema de orientación en el mundo, como material de obra y como parte constituyente de la experiencia |
English abstract | From the piece The Clock (2010) by Christian Marclay -which consists in a 24-hour audiovisual montage of alluding time scenes-, the function of time representation systems is questioned as part of the language that articulates art today. Under the premise that the entry of time in art makes visible a series of paradoxes about our own relationship with time (understood as linear, administered and technically mediated time), it is asked about the current -altered- disposition of time as an orientation system in the world, as art material and as a constituent part of the experience |
Disciplines: | Arte, Literatura y lingüística |
Keyword: | Cine, Arte, Lenguaje, Christian Marclay, Tiempo, Representación, horas, Relojes, movimiento, Londres |
Keyword: | Film, Art, Language, Christian Marclay, Time, Representation, hours, Watches, movement, London |
Full text: | Texto completo (Ver HTML) Texto completo (Ver PDF) |