Risk low math performance PISA 2012: Impact of assistance to Early Childhood Education and other possible cognitive variables



Document title: Risk low math performance PISA 2012: Impact of assistance to Early Childhood Education and other possible cognitive variables
Journal: Acta de investigación psicológica
Database: CLASE
System number: 000471277
ISSN: 2007-4832
Authors: 1
Institutions: 1Universidad Pública de Navarra, Area de Psicología Evolutiva y de la Educación, Pamplona, Navarra. España
Year:
Season: Abr
Volumen: 7
Number: 1
Pages: 2606-2617
Country: México
Language: Inglés
Document type: Artículo
Approach: Analítico
Spanish abstract Las competencias matemáticas son críticas en el desarrollo del individuo. Existen diversas variables que pueden predecir el bajo rendimiento en este tipo de competencias. Dichas variables pueden estar relacionadas con el auto-aprendiz o con el maestro que imparte instrucción
English abstract Mathematics competencies are critical in the development of the individual. There are several variables that can predict poor performance in this competition. These variables may be related to self-learner and teacher who instructs
Disciplines: Educación
Keyword: Evaluación educativa,
Educación preescolar,
Educación media y media superior,
España,
Programa Internacional para la Evaluación de Estudiantes (PISA),
Habilidades matemáticas,
Bajo rendimiento,
Estrategias de aprendizaje,
Estrategias de enseñanza
Full text: Texto completo (Ver HTML)