Journal of behavior, health & social issues (65 documentos)


1.-
Adquisición y transferencia de una discriminación condicional de segundo orden en distintos modos de lenguaje
Gómez Fuentes, Agustín Daniel1; Ribes Iñesta, Emilio2
1Universidad Veracruzana, Instituto de Psicología y Educación, Xalapa, Veracruz. México; 2Universidad Veracruzana, Centro de Estudios e Investigaciones en Conocimiento y Aprendizaje Humano, Xalapa, Veracruz. México
[Journal of behavior, health & social issues, México, 2014 Vol. 6 Núm. 1 May-Oct, Pág. 89-106]

   
2.-
Ansiedad social consumo riesgoso de alcohol en adolescentes mexicanos
Jiménez-López, Leticia María1; Jurado Cárdenas, Samuel2
1Instituto Politécnico Nacional, Centro Interdisciplinario de Ciencias de la Salud, México, Distrito Federal. México; 2Universidad Nacional Autónoma de México, Facultad de Psicología, México, Distrito Federal. México
[Journal of behavior, health & social issues, México, 2014 Vol. 6 Núm. 1 May-Oct, Pág. 37-50]

   
3.-
Bienestar psicológico y desgaste profesional [DP] en amas de casa docentes universitarias
Gaxiola Villa, Eunice1
1Universidad de Sonora, División de Ciencias Biológicas y de la Salud, Hermosillo, Sonora. México
[Journal of behavior, health & social issues, México, 2014 Vol. 6 Núm. 1 May-Oct, Pág. 79-88]

   
4.-
Efectos de las relaciones de condicionalidad en tareas de igualación de la muestra
Serrano Vargas, Mario Amado1; Montes Castro, Edgar Eduardo2
1Universidad Veracruzana, Centro de Estudios e Investigaciones en Conocimiento y Aprendizaje Humano, Jalapa, Veracruz. México; 2Universidad Enrique Díaz de León, Guadalajara, Jalisco. México
[Journal of behavior, health & social issues, México, 2014 Vol. 6 Núm. 1 May-Oct, Pág. 67-78]

   
5.-
6.-
7.-
8.-
9.-
About the subtle and the manifest in the ATLG scale
Moral de la Rubia, José1; Valle de la O, Adrián2
1Universidad Autónoma de Nuevo León, Facultad de Psicología, Monterrey, Nuevo León. México; 2Instituto Tecnológico y de Estudios Superiores de Monterrey, Departamento de Ciencias Básicas, Monterrey, Nuevo León. México
[Journal of behavior, health & social issues, México, 2013 Vol. 5 Núm. 2 Nov, Pág. 103-116]

   
10.-
Development of an academic self concept for adolescents (ASCA) scale
Ordaz Villegas, Gabriela1; Acle Tomasini, Guadalupe1; Reyes Lagunes, Lucina Isabel2
1Universidad Nacional Autónoma de México, Facultad de Estudios Superiores-Zaragoza, México, Distrito Federal. México; 2Universidad Nacional Autónoma de México, Facultad de Psicología, México, Distrito Federal. México
[Journal of behavior, health & social issues, México, 2013 Vol. 5 Núm. 2 Nov, Pág. 117-130]

   
11.-
12.-
13.-
Personal competencies of spanish students pursuing different academic careers. Contributions and reflections from positive psychology
Orejudo Hernández, Santos1; Aparicio Moreno, Lucía2; Cano Escoriaza, Jacobo3
1Universidad de Zaragoza, Departamento de Psicología y Sociología, Zaragoza. España; 2Universidad de Zaragoza, Programa de Doctorado en Educación, Zaragoza. España; 3Universidad de Zaragoza, Departamento de Ciencias de la Educación, Zaragoza. España
[Journal of behavior, health & social issues, México, 2013 Vol. 5 Núm. 2 Nov, Pág. 63-78]

   
14.-
Promotion of individual happiness and wellbeing of students by a positive education intervention
Romo González, Tania1; Ehrenzweig, Yamilet2; Sánchez Gracida, Onfaly Danae3; Enríquez Hernández, Claudia Beatriz3; López Mora, Gloria3; Martínez, Armando J4; Larralde, Carlos5
1Universidad Veracruzana, Instituto de Investigaciones Biológicas, Xalapa, Veracruz. México; 2Universidad Veracruzana, Instituto de Investigaciones Psicológicas, Xalapa, Veracruz. México; 3Universidad Veracruzana, Facultad de Enfermería, Xalapa, Veracruz. México; 4Universidad Veracruzana, Centro de Investigaciones Biomédicas, Xalapa, Veracruz. México; 5Universidad Nacional Autónoma de México, Instituto de Investigaciones Biomédicas, México, Distrito Federal. México
[Journal of behavior, health & social issues, México, 2013 Vol. 5 Núm. 2 Nov, Pág. 79-101]

   
15.-
16.-
17.-
18.-
19.-
20.-