Evaluación estandarizada de los aprendizajes: una revisión sistemática de la literatura



Título del documento: Evaluación estandarizada de los aprendizajes: una revisión sistemática de la literatura
Revista: CPU-e. Revista de Investigación Educativa
Base de datos: CLASE
Número de sistema: 000532298
ISSN: 1870-5308
Autores: 1
2
Instituciones: 1Universidad Autónoma de Baja California, Mexicali, Baja California. México
2Universidad Autónoma de Chiapas, Tuxtla Gutiérrez, Chiapas. México
Año:
Periodo: Ene-Jun
Número: 34
Paginación: 321-344
País: México
Idioma: Español
Tipo de documento: Artículo
Enfoque: Analítico, descriptivo
Resumen en español This article presents a literature review on the panorama of learning assessment under the standardized approach doing a special emphasis in psychometric measurements. Based on a parameterized search system by analytical categories, the study corpus was form by 68 documents retrieved from databases like Dialnet, Scielo, Redalyc, Latindex, Elsevier, etc., which were selected under rigorous inclusion and exclusion criteria designed specifically for this review. Internal content analysis was used for the study corpus review. Among the most relevant findings, it can be seen a gap between educational software with evaluative functions and their capacity to perform psychometric analysis
Disciplinas: Educación
Palabras clave: Evaluacion educativa,
Pruebas estandarizadas,
Análisis de sistemas,
Aprendizaje,
Psicometría,
Software educativo
Keyword: Educational assessment,
Standardized tests,
Learning,
Psychometrics,
Educational software
Texto completo: https://cpue.uv.mx/index.php/cpue/article/view/2800/4616