Mindfulness para la mejora de la regulación emocional en el alumnado con Trastorno por Déficit de Atención e Hiperactividad



Document title: Mindfulness para la mejora de la regulación emocional en el alumnado con Trastorno por Déficit de Atención e Hiperactividad
Journal: Voces de la educación
Database:
System number: 000572406
ISSN: 2448-6248
Authors: 1
Institutions: 1Universidad de Murcia,
Year:
Volumen: 8
Number: 15
Pages: 130-148
Country: México
Language: Español
English abstract This bibliographic review paper analyzes whether the practice of Mindfulness improves emotional regulation in students with Attention Deficit Hyperactivity Disorder. Firstly, the main information on Attention Deficit Hyperactivity Disorder is collected, analyzing its characteristics, then on emotional regulation and Mindfulness, and finally the relationship between the three variables.
Spanish abstract Este artículo de revisión bibliográfica analiza si la práctica de Mindfulness mejora la regulación emocional en el alumnado con Trastorno por Déficit de Atención e Hiperactividad. En primer lugar, se recoge información principal del Trastorno por Déficit de Atención e Hiperactividad, analizando sus características, a continuación, sobre la regulación emocional y el Mindfulness, y, finalmente la relación entre las tres variables.
Keyword: Trastorno por déficit de atención e hiperactividad,
regulación emocional,
Mindfulness,
intervención
Keyword: Attention deficit hyperactivity disorder,
emotional regulation,
Mindfulness,
intervention
Full text: Texto completo (Ver PDF)