Epistemología de la ciencia y apertura para la investigación educativa



Document title: Epistemología de la ciencia y apertura para la investigación educativa
Journal: Voces de la educación
Database:
System number: 000572356
ISSN: 2448-6248
Authors: 1
Institutions: 11Educación primaria. SEP México,
Year:
Volumen: 5
Number: 9
Pages: 142-148
Country: México
Language: Español
English abstract The present work tries to sketch some characteristic elements of the epistemology of science through history. Seeks to question the rigidity of objectivity and recognize the limits of human reason. Finally, it is expected to describe a more flexible epistemology proposal for its link with educational research, with the intention of giving it specificity.
Spanish abstract El presente trabajo intenta esbozar algunos elementos característicos de la epistemología de la ciencia a través de la historia. Busca cuestionar la rigidez de la objetividad y reconocer los límites de la razón humana. Finalmente, se espera describir una propuesta de epistemología más flexible para su vinculación con la investigación educativa, con la intención de dotarla de especificidad.
Keyword: epistemología,
ciencia,
investigación,
educación
Keyword: epistemology,
science,
research,
education
Full text: Texto completo (Ver PDF)