Mathweb, web platform for the teaching of mathematics in secondary basic. Preliminary results



Document title: Mathweb, web platform for the teaching of mathematics in secondary basic. Preliminary results
Journal: Visión electrónica
Database: PERIÓDICA
System number: 000458806
ISSN: 1909-9746
Authors: 1
Institutions: 1Universidad de Caldas, Facultad de Ingeniería, Bogotá. Colombia
Year:
Season: Ene-Jun
Volumen: 15
Number: 2
Pages: 174-180
Country: Colombia
Language: Inglés
Document type: Artículo
Spanish abstract Los estudiantes de básica secundaria requieren de una plataforma que les brinde apren-dizaje de las matemáticas de forma más interactiva. MathWeb Education surge por el bajo desempeño de las matemáticas en las instituciones educativas del país y también por los bajos resultados en las pruebas ICFES en el área de las matemáticas, se necesita pasar de un modelo tradicional de enseñanza de las matemáticas al uso de las TICS con una diferente metodología de aprendizaje. Se incorpora la metodología de aprendizaje de Brunner en la plataforma, el aprendizaje del estudiante es guiado, dinámico y pone a prueba su conocimiento. Se tiene como objetivo socializar resultados preliminares con base al estudio de mercado realizado en la participación de la convocatoria Fase Descubrimiento de negocios digitales presencial de apps.co a finales del 2019, se validó el planteamiento del problema de los estudiantes en el aprendizaje de las matemáticas así obteniendo una propuesta de valor para nuestro proyecto y desarrollo de un pequeño prototipo como plataforma
English abstract The students of basic secondary education require a platform that provides them with more interactive learning of mathematics. MathWeb Education arises because of the low performance of mathematics in the country’s educational institutions and also because of the low results in the ICFES tests in the area of mathematics. There is a need to move from a traditional model of teaching mathematics to the use of TICS with a different learning methodology. Brunner’s learning methodology is incorporated into the plat-form, student learning is guided, dynamic and tests their knowledge. The objective is to socialize preliminary results based on the market study carried out in the participation of the phase discovery of digital business in person of apps.co at the end of 2019, the approach of the students’ problem in learning mathematics was validated, thus obtaining a value proposition for our project and development of a small prototype as a platform
Disciplines: Educación
Keyword: Educación en matemáticas,
Educación media,
MathWeb Education,
Enseñanza-aprendizaje
Keyword: Mathematics education,
MathWeb Education,
Secondary education,
Teaching-learning
Full text: https://revistas.udistrital.edu.co/index.php/visele/article/view/18630/18698