How exclusion, inequality, curriculum and the teacher’sexpectations influence the learning of school mathematics



Document title: How exclusion, inequality, curriculum and the teacher’sexpectations influence the learning of school mathematics
Journal: Visión electrónica
Database: PERIÓDICA
System number: 000459645
ISSN: 1909-9746
Authors: 1
1
Institutions: 1Universidad Antonio Nariño, Bogotá. Colombia
Year:
Season: Jul-Dic
Volumen: 14
Number: 2
Pages: 271-278
Country: Colombia
Language: Inglés
Document type: Artículo
Approach: Teórico, descriptivo
Spanish abstract This article discusses about the researches that highlighting theimportance of inclusion, equity, curriculum flexibility, and teacherexpectations for the motivation and academic outcomes fromthe students. The analysis is based on the literature in which itfound the foundations for understanding and describing how thesecomponents interrelate and intervene directly in the mathematicslearning
English abstract En este artıculo se analizan investigaciones que destacan laimportancia de la inclusi ́on, la equidad, la flexibilizaci ́on delcurr ́ıculo, y las expectativas de los maestros en la motivaci ́ony los resultados acad ́emicos de los estudiantes. El an ́alisis sefundamenta en la literatura en la cual se sientan las bases paraentender y describir c ́omo estos componentes se interrelacionan eintervienen en forma directa en el aprendizaje de las matematicas
Disciplines: Educación
Keyword: Educación matemática,
Equidad,
Estudiantes,
Exclusión,
Problemas de aprendizaje
Keyword: Mathematics education,
Equity,
Exclusion,
Learning problems,
Students
Full text: https://revistas.udistrital.edu.co/index.php/visele/article/view/16727/17528