Rigor o entendimiento, un viejo dilema en la enseñanza de las matemáticas: el caso del cálculo infinitesimal



Document title: Rigor o entendimiento, un viejo dilema en la enseñanza de las matemáticas: el caso del cálculo infinitesimal
Journal: Tiempo de educar. Revista interinstitucional de investigación educativa
Database: CLASE
System number: 000241897
ISSN: 1665-0824
Authors: 1
Institutions: 1Instituto Politécnico Nacional, Centro de Investigación y de Estudios Avanzados, México, Distrito Federal. México
Year:
Season: Jul-Dic
Volumen: 5
Number: 10
Pages: 291-323
Country: México
Language: Español
Document type: Artículo
Approach: Analítico
Disciplines: Matemáticas,
Educación
Keyword: Matemáticas puras,
Pedagogía,
Matemáticas,
Enseñanza,
Cálculo infinitesimal
Document request
Note: The document is shipping cost.









Original documents can be consulted at the Departamento de Información y Servicios Documentales, located in the Annex to the General Directorate of Libraries (DGB), circuito de la Investigación Científica across from the Auditorium Nabor Carrillo, located between the Institutes of Physics and Astronomy. Ciudad Universitaria UNAM. Show map
For more information: Departamento de Información y Servicios Documentales, Tels. (5255) 5622-3960, 5622-3964. E-mail: sinfo@dgb.unam.mx . Monday to Friday from (8 to 16 hrs).