La comunicación integral en las organizaciones del tercer sector



Document title: La comunicación integral en las organizaciones del tercer sector
Journal: Sintaxis
Database:
System number: 000541758
ISSN: 2594-1682
Authors: 1
Institutions: 1Universidad Anáhuac México,
Year:
Volumen: s/v
Number: 2
Pages: 95-112
Country: México
Language: Español
English abstract Third Sector Organizations, are nonprofit organizations that seek to support different vulnerable sectors. Moreover, they require the collaboration of volunteers, donors, as well as strategic alliances with other sectors. Due to the new challenges these organizations face, since they are nonlinear, complex systems, formed by human capital; integral communication becomes their fundamental tool to strengthen the interaction with their subsystems in order to achieve their objectives, for that reason, meaning to understand what Third Sector Organizations are, what their main subsystems are, and how integral communication contribute to them, this article is developed. Its purpose is to present a theoretical approach of the main concepts from the perspective of the Third Sector Organizations, the systems theory and the integral communication.
Spanish abstract Las organizaciones del tercer sector, son aquellas sin fines de lucro que buscan apoyar a diferentes sectores vulnerables. Además, requieren de la colaboración de voluntarios, donantes, así como alianzas estratégicas con otros sectores. Ante los nuevos retos a los que se enfrentan estas organizaciones, por ser sistemas no lineales, complejos y conformados por capital humano, la comunicación integral se convierte en su herramienta fundamental para fortalecer la interacción con sus subsistemas para el logro de sus objetivos. Por ello, con la intención de entender qué son las organizaciones del tercer sector, cuáles son sus principales subsistemas y cómo contribuye en éstas la comunicación integral, se desarrolla este artículo cuyo objetivo es presentar un abordaje teórico de estos principales conceptos desde la mirada de las organizaciones del tercer sector, la teoría de sistemas y la comunicación integral.
Keyword: comunicación integral,
organizaciones del tercer sector,
subsistemas,
estrategias,
públicos
Keyword: integral commnication,
third sector organizations,
subsystems,
strategy,
public
Full text: Texto completo (Ver PDF)