Effects of the Duct Angle and Propeller Location on the Hydrodynamic Characteristics of the Ducted Propeller



Document title: Effects of the Duct Angle and Propeller Location on the Hydrodynamic Characteristics of the Ducted Propeller
Journal: Ship science & technology
Database: PERIÓDICA
System number: 000423701
ISSN: 2619-645X
Authors: 1
1
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Institutions: 1Amirkabir University of Technology, Department of Maritime Engineering, Teherán. Irán
Year:
Season: Ene
Volumen: 11
Number: 22
Pages: 41-48
Country: Colombia
Language: Inglés
Document type: Artículo
Approach: Experimental, aplicado
Spanish abstract En el presente estudio se reporta el efecto del ángulo de ducto y la ubicación de la hélice sobre las características hidrodinámicas de la hélice con ducto, usando el método RANS (Reynolds-Average Navier Stokes). Una hélice de tipo Kaplan es seleccionada con un ducto tipo 19A. La hélice con ducto es analizada por tres modelos de turbulencia, incluyendo k-ε standard, k-ω SST y el modelo de esfuerzo de Reynolds (RSM - Reynolds Stress Model). Los resultados numéricos son comparados con datos experimentales. El efecto del ángulo de ducto y la ubicación de la hélice son presentados y discutidos
English abstract In the present study, the effect of the duct angle and propeller location on the hydrodynamic characteristics of the ducted propeller using Reynolds-Averaged Navier Stokes (RANS) method is reported. A Kaplan type propeller is selected with a 19A duct. The ducted propeller is analyzed by three turbulence models including the k-ε standard, k-ω SST and Reynolds stress model (RSM). The numerical results are compared with experimental data. The effects of the duct angle and the location of the propeller inside the propeller are presented and discussed
Disciplines: Ingeniería
Keyword: Ingeniería mecánica,
Ingeniería naval,
Hélice Kaplan,
Modelos de turbulencia,
Análisis hidrodinámico
Keyword: Mechanical engineering,
Naval engineering,
Kaplan propeller,
Turbulence models,
Hydrodynamic analysis
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