Analysis of successful modes for the implementation and use of Open Course Ware (OCW) & Open Educational Resources (OER) in Higher Education. The virtual mobility case



Document title: Analysis of successful modes for the implementation and use of Open Course Ware (OCW) & Open Educational Resources (OER) in Higher Education. The virtual mobility case
Journal: RIED. Revista iberoamericana de educación a distancia
Database: CLASE
System number: 000388866
ISSN: 1390-3306
Authors: 1
Institutions: 1Universidad Politécnica de Madrid, Facultad de Informática, Madrid. España
Year:
Volumen: 17
Number: 1
Pages: 131-148
Country: Ecuador
Language: Inglés
Document type: Ensayo
Approach: Analítico, descriptivo
Spanish abstract Este trabajo muestra los resultados de una investigación sobre el uso de OCW y OER en la Educación Superior realizada entre líderes de iniciativas de OCW/OER de todo el mundo. Su propósito fue identificar prácticas de implantación y uso e investigar cómo, en particular, se podía facilitar la movilidad virtual de estudiantes. El trabajo forma parte del proyecto “Open Course Ware (OCW) in the European HE context” realizado con el soporte de Lifelong Learning Programme de la Unión Europea. El objetivo del proyecto se basa en la creación de precondiciones para un entorno fuerte europeo OCW y como consecuencia romper los obstáculos entre instituciones europeas y por ello incrementar la movilidad real de estudiantes
English abstract This paper presents results from research on the use of OCW and OER in Higher Education (HE). The research was carried out with leaders of OCW/OER initiatives at HE Institutions and Organizations around the world. The aim was to identify successful practices for implementation and use of OCW/OER in HE and to investigate how OCW/OER could facilitate student virtual mobility. This work has been planned as part of the project “OpenCourseWare (OCW) in the European HE context” carried out with the support of the Lifelong Learning Programme of the European Union. The focus of the project is the creation of preconditions for a strong European/OCW framework and, as a consequence, a decline of obstacles to cooperation between European institutes, and therefore an increase in real student mobility
Disciplines: Educación,
Ciencias de la computación
Keyword: Educación a distancia,
Redes,
Educación superior,
Investigación educativa,
Estudiantes,
E-learning,
Tecnologías de la Información y la Comunicación (TIC),
Internet
Full text: Texto completo (Ver PDF)