Tendencias de fundamentación del marketing a nivel global



Document title: Tendencias de fundamentación del marketing a nivel global
Journal: Revista Social Fronteriza
Database:
System number: 000532702
ISSN: 2806-5913
Authors: 1
1
Institutions: 1FUNTEDCOL, El Carmen de Bolívar. Colombia
Year:
Volumen: 3
Number: 2
Pages: 89-113
Country: Ecuador
Language: Español
Document type: Artículo
English abstract This article covers the foundations of marketing at a global level, including digital marketing, since it is considered a successful tool, not only for organizations but for daily life, it facilitates the processes for national and international trade where, using various techniques, it is possible to devise business models or different strategies. At the methodological level, the ideas of Reyes (1999) that contextualize the qualitative type of research are studied. It includes a descriptive-explanatory method based on the description of a phenomenon. A deductive method is taken explaining behaviors related to modern news in the field of marketing. Information is collected through books, magazines, scientific articles, databases, and documentaries. The result is that, due to multiple changes, the growth of the industry worldwide has increased, however, it shows great concern in organizations and companies when generating strategists to reach all kinds of people and the public.
Spanish abstract El presente artículo abarca la fundamentación del marketing a nivel global, incluyendo el marketing digital ya que es considerada una herramienta exitosa, no solo para las organizaciones sino para la vida cotidiana, facilita los procesos para el comercio nacional e internacional donde utilizando diversas técnicas se pueden idear modelos de negocio o diferentes estrategias. A nivel metodológico se estudian las ideas de Reyes, (1999) que contextualizan la investigación tipo cualitativa. Incluye un método descriptivo-explicativo fundamentando en la descripción de un fenómeno. Se toma un método deductivo explicando comportamientos relacionadas con la actualidad moderna en el ámbito del marketing. Se realiza recolección de información por medio de libros, revistas, artículos científicos, bases de datos, y documentales. Se obtiene como resultado que, debido a múltiples cambios, el crecimiento de la industria a nivel mundial ha incrementado, sin embargo, demuestra una gran preocupación en las organizaciones y empresas al momento de generar estrategas para llegar a toda clase de personas y público en general.
Disciplines: Administración y contaduría
Keyword: Marketing digital,
marketing,
tendencias,
público,
publicidad.,
Mercadotecnia,
Mercadotecnia
Keyword: Advertising,
digital marketing,
marketing,
trends,
public.
Full text: Texto completo (Ver PDF) Texto completo (Ver HTML)