The Organizational Pattern of Theses for Graduates in B.A. in English Language Teaching



Título del documento: The Organizational Pattern of Theses for Graduates in B.A. in English Language Teaching
Revista: Revista lengua y cultura
Base de datos:
Número de sistema: 000586228
ISSN: 2683-2321
Autores: 1
1
1
1
1
Instituciones: 1Universidad Autónoma de Chiapas, San Cristóbal de Las Casas, Chiapas. México
Año:
Volumen: 2
Número: 4
Paginación: 30-41
País: México
Idioma: Inglés
Tipo de documento: Artículo
Resumen en inglés Research is a fundamental factor for the development and improvement of any area of study, however, the English Language Teaching (ELT) undergraduate programs in Mexico usually fail to promote research in their schools. This is the case of the ELT the undergraduate program of the Escuela de Lenguas, Campus Tapachula in the Autonomous University of Chiapas (UNACH as for its initials in Spanish), where little is known by the school about the organizational pattern of the submitted theses by trainees. This is a descriptive study that seeks out to reveal how these are structured in the Escuela de Lenguas, Campus Tapachula. This research is going to be carried out by applying questionnaires to trainees, graduates, thesis-supervisors, and members of the reading committee and conducting a documentary analysis of the theses submitted from 2012 to 2019 to detail how they are structured. It was discovered that most of the theses are composed of four chapters, yet most of the participants agree on the theses of five chapters. According to the results obtained, two different outlines were designed varying in the number of chapters and the elements included in each one.
Resumen en español La investigación es un factor fundamental para desarrollar y mejorar cualquier área de estudio; sin embargo, los programas de licenciatura en la Enseñanza del Inglés (ELT) rara vez promocionan la investigación en sus propias escuelas. Este es el caso del programa de Licenciatura en la Enseñanza del Inglés de la Escuela de Lenguas Campus Tapachula, de la Universidad Autónoma de Chiapas (UNACH), donde poco se conoce sobre el formato organizacional de las tesis entregadas por los egresados. Este un estudio descriptivo que buscar revelar como las tesis se estructuran en la Escuela de Lenguas Campus Tapachula; y para lograrlo, se aplicarán cuestionarios a los estudiantes, graduados, supervisores de tesis, y miembros del Comité Revisor, para luego llevar a cabo un análisis documental de las tesis entregadas del 2012 al 2019 para detallar cómo están estructuradas. Se encontró que la mayoría de estas tesis se componen de cuatro capítulos, aun cuando la mayoría de los participantes concuerdan que las tesis deben tener cinco capítulos De acuerdo a los resultados obtenidos, se diseñaron dos tipos de formato diferentes variando el número de capítulos y los elementos incluidos en cada tipo.
Disciplinas: Educación,
Educación
Palabras clave: tesis,
disertación,
formatos,
componentes,
supervisor de tesis,
Didáctica,
Educación superior
Keyword: thesis,
dissertation,
outlines,
components,
thesis-supervisor,
Didactics,
Higher education
Texto completo: Texto completo (Ver PDF)