Sobre el estatus de la noción de derivada: De la epistemología de Joseph Louis Lagrange, al diseño de una situación didáctica



Document title: Sobre el estatus de la noción de derivada: De la epistemología de Joseph Louis Lagrange, al diseño de una situación didáctica
Journal: Revista latinoamericana de investigación en matemática educativa
Database: CLASE
System number: 000283149
ISSN: 1665-2436
Authors: 1
2
Institutions: 1Instituto Politécnico Nacional, Centro de Investigación y de Estudios Avanzados, México, Distrito Federal. México
2Universidad Nacional Autónoma de México, Colegio de Ciencias y Humanidades, México, Distrito Federal. México
Year:
Season: Nov
Volumen: 3
Number: 3
Pages: 265-292
Country: México
Language: Español
Document type: Artículo
Approach: Analítico
Disciplines: Educación
Keyword: Educación media y media superior,
Educación superior,
Didáctica,
Matemáticas,
Cálculo,
Noción de derivada,
Situaciones didácticas,
Epistemología
Document request
Note: The document is shipping cost.









Original documents can be consulted at the Departamento de Información y Servicios Documentales, located in the Annex to the General Directorate of Libraries (DGB), circuito de la Investigación Científica across from the Auditorium Nabor Carrillo, located between the Institutes of Physics and Astronomy. Ciudad Universitaria UNAM. Show map
For more information: Departamento de Información y Servicios Documentales, Tels. (5255) 5622-3960, 5622-3964. E-mail: sinfo@dgb.unam.mx . Monday to Friday from (8 to 16 hrs).