Journal: | Revista educación y sociedad |
Database: | CLASE |
System number: | 000520852 |
ISSN: | 2709-9164 |
Authors: | Bárcenas Freyre, José1 |
Institutions: | 1Pontificia Universidad Católica del Perú, Lima. Perú |
Year: | 2020 |
Volumen: | 2 |
Number: | 3 |
Pages: | 8-16 |
Country: | Perú |
Language: | Español |
Document type: | Artículo |
Approach: | Analítico |
Spanish abstract | El objetivo de esta investigación es conocer la implementación de la política institucional inclusiva para personas con discapacidad en la universidad en estudio. Para tal efecto se analizó dicha política, los procesos de implementación y el rol de la comunidad educativa en el proceso. Asimismo, se busa aportar al mejoramiento de dicho proceso y promover la cultura inclusiva universitaria. Esto permitirá a los estudiantes con diversidad funcional de la región y el país alcanzar la formación profesional con equidad para poder aportar a la sociedad desde la diversidad |
English abstract | The objective of this research is to know the implementation of the inclusive institutional policy for people with disabilities in the university under study. For this purpose, said policy, the implementation processes and the role of the educational community in the process were analyzed. Likewise, it seeks to contribute to the improvement of this process and promote an inclusive university culture. This will allow students with functional diversity in the region and the country to achieve professional training with equity forto be able to contribute to society from diversity |
Disciplines: | Educación |
Keyword: | Educación superior, Perú, Inclusión educativa, Formación profesional, Política educativa, Diversidad funcional, Discapacidad |
Keyword: | Higher education, Peru, Education inclusion, Disability, Functional diversity, Educational policy, Professional training |
Full text: | Texto completo (Ver PDF) |