Journal: | Revista educación y pedagogía |
Database: | CLASE |
System number: | 000383357 |
ISSN: | 0121-7593 |
Authors: | Fabre, Michel1 |
Institutions: | 1Universite de Nantes, Nantes, Loire-Atlantique. Francia |
Year: | 2011 |
Season: | Ene-Abr |
Volumen: | 23 |
Number: | 59 |
Pages: | 215-225 |
Country: | Colombia |
Language: | Español |
Document type: | Ensayo |
Approach: | Analítico, descriptivo |
Spanish abstract | Después de una enunciación histórica y de una descripción de sus diferentes signifi- cados, el concepto de Bildung es expuesto como experiencia, lo cual se realiza desde una referencia narrativa del romanticismo alemán, el Wilhelm Meister de Goethe (como novela de formación), y desde una referencia filosófica del idealismo alemán, la Fenomenología del espíritu , de Hegel (como novela filosófica de formación) |
English abstract | After a historic enunciation and a description of its different meanings, the concept of Bildung is presented here as experience, by means of a narrative reference to the German romanticism: Goethe’s Wilhelm Meister (as a formation novel), and of a philosophical reference to the German idealism: Hegel’s Phenomenology of the spirit (as a philosophical novel or a formation novel) |
Other abstract | Après une énonciation historique et d’une description de ses différentes significa- tions le concept de Bildung est exposé comme expérience, ce qui est fait à partir d’une référence narrative du romantisme allemand, le Wilhelm Meister de Goethe (comme roman de formation) et d’une référence philosophique de l’idéalisme alle- mand, la Phénoménologie de l’esprit de Hegel (comme un roman philosophique de formation) |
Disciplines: | Educación |
Keyword: | Pedagogía, Ontología, Romanticismo alemán, "Fenomenología del espíritu", Hegel, Georg Wilhelm Friedrich |
Full text: | Texto completo (Ver HTML) |