Journal: | Revista digital universitaria |
Database: | PERIÓDICA |
System number: | 000452274 |
ISSN: | 1607-6079 |
Authors: | Aleen Erazo, Leydy1 Zamora Arévalo, Oscar1 |
Institutions: | 1Universidad Nacional Autónoma de México, Facultad de Psicología, Ciudad de México. México |
Year: | 2021 |
Volumen: | 22 |
Number: | 1 |
Country: | México |
Language: | Español |
Document type: | Artículo |
Approach: | Descriptivo, aplicado |
Spanish abstract | El video resume la experiencia de una capacitación virtual sobre la permanencia y el rezago escolar, dirigida a estudiantes de semestres superiores de la de Licenciatura de la Facultad de Psicología, unam. Los participantes hablan sobre las actividades, experiencias y testimonios, así como de su satisfacción con los contenidos abordados durante las tres semanas de entrenamiento. La literatura especializada en el tema muestra que los estudiantes pares son una red de apoyo efectivo cuando reciben capacitación y estructura institucional. Este grupo de personas hace parte de las estrategias institucionales para mitigar el rezago escolar, en el contexto del covid-19 |
English abstract | The video summarizes the experience of a virtual training on school permanence and student attrition, aimed at students in higher semesters of the Bachelor’s Degree in the Faculty of Psychology, unam. The participants talk about the activities, experiences and testimonies, as well as their satisfaction with the contents addressed throughout three weeks of training. The specialized literature on this subject shows that peer students serve as an effective support network when they receive training and institutional structure. This group of people is part of the institutional strategies purported to mitigate withdrawal, in the context of covid-19 |
Disciplines: | Educación |
Keyword: | Didáctica, Educación a distancia, Salud pública, COVID-19, Rezago educativo |
Keyword: | Didactics, Distance education, Public health, COVID-19, Education backwardness |
Full text: | https://biblat.unam.mx/hevila/Revistadigitaluniversitaria/2021/vol22/no1/23.pdf |