Journal: | Revista de la Facultad de Medicina. UNAM |
Database: | PERIÓDICA |
System number: | 000429180 |
ISSN: | 0026-1742 |
Authors: | Milán Chávez, Rebeca1 Hernández Puga, Gerardo1 Fortoul van der Goes, Teresa I1 |
Institutions: | 1Universidad Nacional Autónoma de México, Facultad de Medicina, Ciudad de México. México |
Year: | 2018 |
Season: | Nov-Dic |
Volumen: | 61 |
Number: | 6 |
Country: | México |
Language: | Español |
Document type: | Artículo |
Approach: | Analítico, descriptivo |
Spanish abstract | Es frecuente el empleo de viñetas clínicas como estrategia para integrar los conocimientos biomédicos de los primeros años de la licenciatura en medicina; para el profesor que no es clínico, el hacerlas es un poco más difícil. Se presenta una secuencia de pasos para estructurarlas y guiar a los interesados en aplicarlas |
English abstract | The use of clinical vignettes is a frequent strategy for the integration of biomedical knowledge from the first years of medical studies; for the non-clinical teacher it is more difficult to write them. Here we present a sequence of steps to structure them and to guide those interested in its aplication |
Disciplines: | Educación |
Keyword: | Educación superior, Didáctica, Educación médica, Viñeta clínica, Biomedicina |
Keyword: | Higher education, Didactics, Medical education, Clinical vignettes, Biomedicine |
Full text: | Texto completo (Ver HTML) Texto completo (Ver PDF) |