Journal: | Revista da FAEEBA |
Database: | CLASE |
System number: | 000435734 |
ISSN: | 0104-7043 |
Authors: | Várguez Pasos, Luis A1 |
Institutions: | 1Universidad Autónoma de Yucatán, Mérida, Yucatán. México |
Year: | 2011 |
Season: | Ene-Jun |
Volumen: | 20 |
Number: | 35 |
Pages: | 55-68 |
Country: | Brasil |
Language: | Español |
Document type: | Artículo |
Approach: | Descriptivo |
Spanish abstract | El objetivo de este artículo es comprender cómo tres grupos de jóvenes pertenecientes a tres distintos tipos de universidades construyen sus respectivas culturas católicas y cuál es el significado que le asignan a su religión y a determinadas creencias y prácticas religiosas que aprendieron en su infancia y adolescencia. Para ello entrevisté a 75 estudiantes de una universidad pública, una laica y una religiosa |
English abstract | This paper aims at understanding how tree groups of youths, pertaining to three distinct universities, are constructing their respecting catholic cultures and what meaning do they assign to their religion and to the practices and beliefs they have learned during childhood and adolescence. Seventy-five students were interviewed from three universities: a public, a secular and a religious one |
Disciplines: | Educación, Religión |
Keyword: | Investigación educativa, Doctrinas y sistemas religiosos, Educación superior, Catolicismo, Jóvenes, Creencias religiosas |
Full text: | Texto completo (Ver PDF) |