Triage in an adult emergency service: patient satisfaction



Document title: Triage in an adult emergency service: patient satisfaction
Journal: Revista da Escola de Enfermagem da USP
Database: PERIÓDICA
System number: 000403946
ISSN: 0080-6234
Authors: 1
1
1
2
1
Institutions: 1Universidade Federal do Triangulo Mineiro, Hospital de Clinicas, Uberaba, Minas Gerais. Brasil
2Universidade Federal de Sao Paulo, Escola Paulista de Enfermagem, Sao Paulo. Brasil
Year:
Season: Jun
Volumen: 50
Number: 3
Pages: 427-433
Country: Brasil
Language: Inglés
Document type: Artículo
Approach: Analítico, descriptivo
Spanish abstract Evaluar el grado de satisfacción de los usuarios en el sector de Acogida con Clasificación de Riesgo del Servicio de Urgencias Adulto de un hospital público. MÉTODO Investigación exploratoria, descriptiva y transversal con abordaje cuantitativo. Fueron entrevistados 300 usuarios y los datos fueron analizados por medio de estadística descriptiva a partir de variables sociodemográficas y las relacionadas con la satisfacción del usuario. RESULTADOS Hubo predominancia del sexo femenino, nivel de escolaridad básico y edad media de 41 años. La mayoría de los entrevistados respondió estar satisfecho con relación a los elementos: agilidad en la atención; acogida; confianza; entorno (confort, limpieza, señalización), humanización (educación, respeto e interés); agilidad en la derivación/programación de consulta y expectación sobre el servicio. CONCLUSIÓN Se verificó elevado grado de satisfacción de los usuarios, evidenciada por la fuerte asociación de la satisfacción del usuario con los elementos investigados
English abstract Assess the degree of patient satisfaction with triage in the adult emergency service of a public hospital. METHOD Exploratory, descriptive, cross-sectional study with a quantitative approach. Three hundred patients were interviewed and the data were analyzed using descriptive statistics based on sociodemographic variables and those related to patient satisfaction. RESULTS There was a predominance of women, with elementary education and a mean age of 41 years. Most of the interviewees reported being satisfied in regard to the following items: timely service, embracement, trust, environment (comfort, cleanliness and signage), humanization (courtesy, respect, and interest), timely referral/scheduling of appointments and care expectations. CONCLUSION There was a high level of patient satisfaction, evidenced by the strong association of user satisfaction with the items investigated
Disciplines: Medicina
Keyword: Hospitales,
Medicina de urgencias,
Servicios de salud,
Calidad de la atención,
Satisfacción del paciente,
Enfermería
Keyword: Medicine,
Hospitals,
Emergency medicine,
Health services,
Quality of care,
Patient satisfaction
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