Journal: | Revista Centro Sur |
Database: | CLASE |
System number: | 000508719 |
ISSN: | 2600-5743 |
Authors: | Nivela Cornejo, María Alejandrina1 Echeverría Desiderio, Segundo Vicente1 Espinosa Izquierdo, Jaime Gabriel1 Lagos Reinoso, Gladys Gioconda |
Institutions: | 1Universidad de Guayaquil, Guayaquil, Guayas. Ecuador |
Year: | 2021 |
Volumen: | 5 |
Number: | 1 |
Country: | Perú |
Language: | Español |
Document type: | Artículo |
Approach: | Analítico, teórico |
Spanish abstract | Este trabajo se desarrolla en la construcción de actividades pedagógicas vinculadas a los diversos tipos de inteligencia de percepción dominantes en los estudiantes, desempeñan un papel importante en el fomento del desarrollo, potenciación y construcción de conocimientos. El objetivo de esta investigación es documental con diseño descriptivo, utilizó una secuencia operativa racional deductiva con un enfoque introspectivo vivencial. Como conclusión se destaca que la construcción de actividades pedagógicas vinculadas a los diversos tipos de inteligencia de percepción dominantes en los estudiantes |
English abstract | This work is developed in the construction of pedagogical activities linked to the different types of perceptual intelligence dominant in students, they play an important role in promoting the development, empowerment and construction of knowledge. The objective of this research is documentary with a descriptive design, it used a deductive rational operational sequence with an experiential introspective approach. In conclusion, it is highlighted that the construction of pedagogical activities linked to the different types of perception intelligence dominant in students |
Disciplines: | Educación |
Keyword: | Pedagogía, Teoría, Actividades pedagógicas, Percepción |
Keyword: | Pedagogy, Theory, Pedagogical activities, Perception |
Full text: | Texto completo (HTML) Texto completo (PDF) |