Journal: | Revista brasileira de ensino de fisica |
Database: | PERIÓDICA |
System number: | 000314925 |
ISSN: | 0102-4744 |
Authors: | Solano, F1 Gil, J Pérez, A.L Suero, M.I |
Institutions: | 1Universidad de Extremadura, Departamento de Física, Badajoz. España |
Year: | 2002 |
Season: | Dic |
Volumen: | 24 |
Number: | 4 |
Pages: | 460-470 |
Country: | Brasil |
Language: | Español |
Document type: | Artículo |
Approach: | Analítico, descriptivo |
Spanish abstract | En este trabajo pretendemos comprobar que las preconcepciones que los alumnos poseen sobre los circuitos eléctricos de corriente continua son comunes a alumnos de diferentes edades y están tan fuertemente arraigadas que ni la instrucción durante muchos años permite modificarlas |
English abstract | In this work we seek to check that the misconceptions that the students possess on the electric circuits of direct current they are commons to students of different ages and they are so strongly ingrained that neither the instruction during many years allows to modify them |
Disciplines: | Física y astronomía, Educación |
Keyword: | Física, Circuitos eléctricos, Corriente continua, Enseñanza de la física |
Keyword: | Physics and astronomy, Education, Physics, Electric circuits, Direct current, Physics education |
Full text: | Texto completo (Ver HTML) |