Journal: | Retratos da Escola |
Database: | CLASE |
System number: | 000468945 |
ISSN: | 1982-131X |
Authors: | Klitzke, Melina Kerber1 Valle, Ione Ribeiro2 |
Institutions: | 1Universidade Veiga de Almeida, Rio de Janeiro. Brasil 2Universidade Federal de Santa Catarina, Centro de Ciencias da Educacao, Florianopolis, Santa Catarina. Brasil |
Year: | 2015 |
Season: | Ene-Jun |
Volumen: | 9 |
Number: | 16 |
Pages: | 227-247 |
Country: | Brasil |
Language: | Portugués |
Document type: | Artículo |
Approach: | Analítico, descriptivo |
Spanish abstract | Este estudio se propone analizar el Examen Nacional de la Enseñanza Medio (Enem), buscando situar el contexto histórico en el que se creó (década de 1990), examinando algunos de los informes pedagógicos de ese examen para problematizar la democratización del acceso a la enseñanza superior brasileña, uno de sus objetivos. Palabras clave: Examen Nacional de la Enseñanza Media (Enem) |
English abstract | This study aims to analyze the National Secondary Education Examination (Enem), seeking to situate the historical context in which it was created (1990), examining some of the review reports into teaching in order to discuss the democratization of access to third-level education in Brazil, which was one of its objectives |
Portuguese abstract | Este estudo se propõe analisar o Exame Nacional do Ensino Médio (Enem), procurando situar o contexto histórico em que foi criado (década de 1990), examinando alguns dos relatórios pedagógicos desse exame, a fim de problematizar a democratização do acesso ao ensino superior brasileiro, um de seus objetivos |
Disciplines: | Educación |
Keyword: | Educación media, Meritocracia, Democratización, Educación superior, Pedagogía, Acceso a la educación, Brasil |
Full text: | Texto completo (Ver HTML) |