Journal: | Retratos da Escola |
Database: | CLASE |
System number: | 000487377 |
ISSN: | 1982-131X |
Authors: | Tuttman, Malvina Tania1 |
Institutions: | 1Universidade Federal do Estado do Rio de Janeiro, Rio de Janeiro. Brasil |
Year: | 2013 |
Season: | Ene-Jun |
Volumen: | 7 |
Number: | 12 |
Pages: | 101-108 |
Country: | Brasil |
Language: | Español |
Document type: | Artículo |
Approach: | Analítico, descriptivo |
Spanish abstract | El artículo aborda el significado de la evaluación educacional, indicando que ella permite la toma de decisiones para una educación verdaderamente ciudadana; la importancia de establecer marcos referenciales que indiquen principios, sueños, ideas, creyendo siempre, en el potencial del profesor y del estudiante; y la necesidad de instrumentos que colecten datos importantes para diagnosticar el aprendizaje en las distintas áreas de conocimiento |
Other abstract | L’ article traite de l’importance de l’évaluation de l’éducation, indiquant qu’elle permet la prise de décisions pour une éducation véritablement citoyenne; de l’importance d’établir des repères qui indiquent les principes, les rêves, les idéaux, en croyant toujours au potentiel de l’enseignant et de l’étudiant, ainsi que de la nécessité d’outils de collectes de données pertinentes pour le diagnostic de l’apprentissage dans les différents domaines de connaissance |
Portuguese abstract | In discussing the significance of educational assessment, this study shows that it facilitates decision-making for a truly civic education. The study also stresses the importance of establishing benchmarks which indicate principles, dreams and ideals, while always believing in the potential of both teacher and student. In addition, it highlights the need for tools to collect relevant data for analyzing learning in the different fields of knowledge |
Disciplines: | Educación |
Keyword: | Evaluación educativa, Educación básica, Currículo, Brasil |
Full text: | Texto completo (Ver HTML) |