Journal: | Retratos da Escola |
Database: | CLASE |
System number: | 000468871 |
ISSN: | 1982-131X |
Authors: | Machado, Maria Margarida1 Rodrigues, Maria Emilia de Castro1 |
Institutions: | 1Universidade Federal de Goias, Faculdade de Educacao, Goiania, Goias. Brasil |
Year: | 2014 |
Season: | Jul-Dic |
Volumen: | 8 |
Number: | 15 |
Pages: | 383-395 |
Country: | Brasil |
Language: | Portugués |
Document type: | Artículo |
Approach: | Analítico, descriptivo |
Spanish abstract | Este texto señala algunos retos pedagógicos para la práctica docente en la educación de jóvenes y adultos (EJA), en un diálogo con las metas 8, 9 y 10 del Plan Nacional de Educación (PNE) 2014-2024, reafirmando la necesidad de materializar la formación inicial y continua de profesores para actuar en la diversidad de los sujetos de la EJA |
English abstract | This paper points out some pedagogical challenges for teaching practice in the education of young people and adults (EJA) in a dialogue with targets 8, 9 and 10 of the National Education Plan (PNE 2014-2024) reaffirming the need to conduct the initial and continuing training of teachers for working with the diversity of individuals in adult education |
Portuguese abstract | Este texto aponta alguns desafios pedagógicos para a prática docente na educação de jovens e adultos (EJA) em um diálogo com as metas 8, 9 e 10 do Plano Nacional de Educação (PNE) 2014-2024, reafirmando a necessidade de efetivar a formação inicial e continuada de professores para atuar na diversidade dos sujeitos da EJA |
Disciplines: | Educación |
Keyword: | Pedagogía, Práctica docente, Educación básica, Plan Nacional de Educación, Docentes, Planeación y políticas educativas, Brasil |
Full text: | Texto completo (Ver HTML) |