Journal: | Profile |
Database: | CLASE |
System number: | 000514567 |
ISSN: | 1657-0790 |
Authors: | Cortés, Yimer Andrés Morales1 |
Institutions: | 1Universidad Pedagógica y Tecnológica de Colombia, Tunja, Boyacá. Colombia |
Year: | 2016 |
Season: | Jul-Dic |
Volumen: | 18 |
Number: | 2 |
Pages: | 47-61 |
Country: | Colombia |
Language: | Inglés |
Document type: | Artículo |
Approach: | Analítico, descriptivo |
Spanish abstract | Este artículo reporta una investigación desarrollada en la Universidad Pedagógica y Tecnológica de Colombia, con un grupo de profesores en formación, quienes estuvieron inmersos en una práctica pedagógica de inglés. El propósito principal fue averiguar el papel que esa práctica tuvo en la actitud de los profesores en formación hacia la enseñanza. Los datos fueron recogidos por medio de entrevistas, cuestionarios, reportes orales y manuscritos. Los resultados evidencian que la práctica de enseñanza de inglés ofreció a los profesores en formación oportunidades de considerar lo que conlleva enseñar. Así, los participantes pudieron reflexionar, desarrollar conciencia, buenas actitudes y satisfacción hacia la enseñanza |
English abstract | This article reports a research developed at Universidad Pedagógica y Tecnológica de Colombia with a group of pre-service teachers that was immersed in an English teaching practicum. The main purpose of this inquiry was to find out the role that practicum exerted on novice teachers' attitudes towards teaching. Data were collected through interviews, questionnaires, verbal reports, and artifacts. The results evidenced the English practicum provided the teachers being trained opportunities to consider what teaching entails. Thus, the participants were able to reflect, develop awareness, positive attitudes, and satisfaction towards their teaching practice |
Disciplines: | Educación |
Keyword: | Didáctica, Profesores en formación, Actitudes, Enseñanza del inglés, Práctica pedagógica |
Keyword: | Didactics, English language teaching, Pedagogical practicum, Pre-service teachers' attitudes |
Full text: | Texto completo (Ver HTML) Texto completo (Ver PDF) |